Zastosowanie w organizacji: Sprzedaż i marketing
Zastosowanie systemu Eureca w organizacji jest bardzo szerokie. System wywodzi się z dziedziny controllingu i finansów dlatego w tych obszarach jest najczęściej wykorzystywany. Jednak Eureca wspiera Użytkowników także w zakresie sprzedaży i marketingu, HR czy produkcji.
Poniżej przykłady wykorzystania w obszarze sprzedaży: w planowaniu i prognozowaniu sprzedaży oraz analizowaniu informacji o sprzedaży, tworzeniu raportów i wizualizacji na ten temat.

Centrum Dowodzenia dla szefa sprzedaży

Chcesz wiedzieć więcej - zobacz nagranie webinarium pt.:
"Tajna broń w zarządzaniu sprzedażą. Efektywność vs. innowacyjność "
Planowanie i prognozowanie sprzedaży
Planowanie sprzedaży może mieć dowolną strukturę, np.:
- planowanie w B2B wg regionów, handlowców, klientów i produktów,
- planowanie w B2C wg regionów, sklepów, działów.
W zależności od specyfiki branży i przyjętego modelu można planować np.:
- wyłącznie wartości sprzedaży,
- ceny, rabaty, ilości i wartości,
- powierzchnię, potencjał lub liczbę wejść, wskaźniki konwersji, średnie ceny i wartości.
Analiza sprzedaży, raportowanie i wizualizacja danych
sprzedażowych i marketingowych
W systemie EURECA można analizować dane zarówno w układzie:
- plan vs. wykonanie vs. prognoza,
- jak i same dane z realizacji.
Dane mogą pochodzić z systemów sprzedaży, CRM, ewidencji marketingowych, raportów rynkowych.
W systemie można również utworzyć dowolne mierniki (KPI). Często się zdarza, że w przedsiębiorstwie brakuje danych do mierzenia działań sprzedażowych. W wersji EURECA serwer można utworzyć dowolne formularze do zbierania danych (liczba wizyt, notatki z wizyt, szkolenia, kompetencje).
Zobacz naszą prezentację z II Forum Informacji Zarządczej na temat „KPI w badaniu skuteczności zespołu handlowców”