Podsumowanie
XVI Zjazdu Użytkowników
Systemu EURECA
Zjazd za nami, więc dla nieobecnych kilka informacji o tym, co się działo.
W tym roku zaproponowaliśmy dwie nowości, a mianowicie działania ukierunkowane na większą wymianę doświadczeń między klientami oraz część warsztatową z użyciem systemem EURECA. Ważnym punktem były też 3 mocne case studies naszych klientów.
I – Wymiana doświadczeń i konsultacje
W ramach zwiększania szans na wymianę doświadczeń przeprowadziliśmy:
- Wyzwania & Rozwiązania — uczestnicy mogli zgłosić wyzwania controllingowe z jakimi się zmagają aby skojarzyć ich z innymi uczestnikami, którzy mają podobne wyzwania lub którzy już sobie z nimi poradzili. Swoje wyzwania nadesłało 7 śmiałków (tu część wyzwań) a rozmowy odbywały się przy stoliku Wyzwania & Rozwiązania.
- Round Tables — w ramach tej części zjazdu uczestnicy dyskutowali w małych grupach nad optymalizacjami kosztów, zysków/marż lub zwiększaniem efektywności posługując się przykładami z własnych firm. Następnie przykłady tych optymalizacji były prezentowane na forum.
- Konsultacje 1 : 1 – z naszymi konsultantami i przy drzwiach zamkniętych zgłosiło się 6 firm uczestniczących w zjeździe. Na końcu zjazdu odbyło się także losowanie wśród wszystkich uczestników zjazdu voucherów na konsultacje online.
Klienci w czasie prezentacji efektów Round Tables oraz wręczania voucherów na bezpłatne konsultacje online.
Poniżej zanonimizowane wyzwania zgłoszone przez uczestników zjazdu
- Zasilanie Eureki nowymi danymi z zewnętrznych systemów i stworzenie do nich trafnych wskaźników KPI.
- Przebudowa struktur pod budżetowanie oddolne.
- Przygotowanie BEP dla części działalności.
- Przygotowanie analiz, które będą badać odchylenia zakupowe względem planowanych.
- Wprowadzenie kompleksowego raportowania z zakresu controllingu personalnego.
- Wycena inwestycji w warunkach wysokiej inflacji – podejście do budżetowania/planowania sprzedaży i kosztów.
- Szybkie prognozowanie oparte o szczegóły na poziomie MPK-konto z wykonania z ostatnich okresów lub budżetu, poprzez zmianę bazowych parametrów rynkowych – inflacja, płace minimalne/średnie, zmiana kosztów energii.
- Integracja danych finansowych na poziomie szczegółów MPK-konto z systemem zaprojektowanym wg innej logiki, przy pozostawieniu obecnego układu na potrzeby wewnętrzne.
- Pełna automatyzacja raportowanie i usprawnienie pracy osób, które potrzebują szybko aktualnych danych.
- Rozliczenie produkcji i wyliczenie TKW nie mając magazynów i pełnych danych z produkcji produktu nietypowego (każdy jest inny).
- Stworzenie bieżących RZiS i Bilansu przez sumowanie danych dwóch firm prowadzących oddzielną księgowość w różnych programach – raportowanie tylko wewnętrzne.
Jeśli chcesz porozmawiać z autorem któregoś z tych wyzwań lub naszym konsultantem zajmującym się sprawą, skontaktuj się z nami:
Michał Abramowicz
Ania Pełka
II – Część warsztatowa – praca na systemie EURECA
Na zdjęciu obok warsztaty z tworzenia pulpitów menedżerskich, w czasie których każdy mógł samodzielnie „wyklikać” pulpit.
Doświadczenie funkcjonalności i łatwości tworzenia pulpitów zaowocowało dużym zainteresowaniem tym modułem EUREKI (ponad połowa ankietowanych uczestników zjazdu chce go poznać lepiej). Okazało się także, że dużym zainteresowaniem cieszył się prezentowany niejako w tle pulpit menedżerski Cash Flow z analizą „what If”.
Uwaga!!! Po doświadczeniach zjazdowych planujemy powtórzyć tego typu warsztaty – bezpłatnie i online. Jeśli więc zainteresowały Cię takie warsztaty zapisz się na przypomnienie.

III – Trzy case studies – Nagrania
Według kolejności prezentacji na zjeździe.
Planowanie inwestycji w module Formularze w ZWiK Szczecin.
14 minut
Dariusz KloneckiDyrektor ds. Strategii i Obsługi Klienta w ZWiK Szczecin
19 lat w controllingu
6 lata pracy na Eurece (wdrożenie i administrowanie)

Szybkość, powszechność i spójność informacji w LS Airport Services.
27 minut
Paweł LeleńSpecjalista ds. Controllingu w LS Airport Services S.A.
6 lat w controllingu
3 lata pracy na Eurece (wdrożenie i administrowanie w 2 firmach)

Rozpowszechnianie informacji zarządczych w organizacji przy wykorzystaniu systemu EURECA.
44 minuty
Sławomir BerestekKontroler Finansowy w Infinite Sp. z o.o.
14 lat w controllingu
6 lata pracy na Eurece (wdrożenie i administrowanie w 2 firmach)
Kluczowe tematy w tym filmie to - oszczędność czasu menedżerów i controllera, wzrost jakości podejmowanych decyzji,większa rentowność sprzedaży.

Materiały & Plany
Już dziś
Udostępniamy nagrania 3 wystąpień zjazdowych naszych klientów. Skorzystaj z formularza obok i zamów dostęp do nich.
Za moment planujemy uruchomić:
- bezpłatne konsultacje 1:1 w formule online dla wszystkich klientów, niezależnie od typu umowy
tu zobaczysz jak to robiliśmy wiosną tego roku - bezpłatne warsztaty online w systemie EURECA dla wszystkich klientów, niezależnie od typu umowy
Jeśli interesują Cię te tematy zgłoś się przez formularz obok, a my powiadomimy Cię o terminach tych wydarzeń.
jako partner Kongresów
i członek firmowy